66433301 (021)

09126433301

آموزش پرکاشن تخصصی

آموزش پرکاشن تخصصی آموزش پرکاشن تخصصی در آموزشگاه موسیقی تاج بخش به صورت تخصصی و حرفه ای توسط اساتید متبحر و مجرب این حوزه ارائه می شود.پرکاشن در گروه ساز های کوبه ای است.شما می توانید با برقراری ارتباط با آموزشگاه موسیق تاج بخش در زمینه آموزش پرکاشن تخصصی از مشاوره رایگان آموزشگاه بر خوردار و بهره مند شوید.

آموزش پرکاشن تخصصی در دوره های آموزش پرکاشن تخصصی گروهی و آموزش پرکاشن تخصصی خصوصی در آموزشگاه موسیقی تاج بخش ثبت نام می شود.

خدمات آموزش پرکاشن تخصصی تاج بخش

آموزشگاه موسیقی تاج بخش با فعالیت تخصصی در حوزه آموزش حرفه ای موسیقی,هنرجویان زیادی را در این سال ها هنر آموخته است.تمامی ساز ها که شامل ساز های ایرانی و ساز های غربی یا کلاسیک می شوند در آموزشگاه موسیقی تاج بخش توسط اساتید برجسته حوزه موسیقی به صورت آکادمیک تدریس می شود.سازهای ایرانی و سازهای غربی یا کلاسیک که در انواع ساز های کوبه ای,ساز های بادی,ساز های زهی و ساز های کلاویه ای(کلید دار) هستند بنابر انتخاب و استعداد هنرجو در آموزشگاه موسیقی تاج بخش انتخاب می شود.

آموزش پرکاشن تخصصی - تار در گستره سازهای ایرانی زهی قرار می گیرد که در آموزشگاه موسیقی تاج بخش در گروه آموزش سازهای ایرانی به هنرجویان علاقه مند تدریس می شود.در ساخت ساز تار از چوب، پوست، استخوان، زه ( روده تابیده چهارپایان) و فلزاستفاده می شود و طول کلی آن حدود ۹۵ سانتی متر است. در گذشته تار ایرانی پنج سیم (یا پنج تار) داشت. غلامحسین درویش یا درویش خان سیم ششمی به آن افزود که همچنان به کار می‌رود. از بهترین نوازنده های تار در عصر امروز ما استاد حسین علیزاده هستند. استاد مظاهری مدرس ساز تار در آموزشگاه موسیقی تاج بخش هستند.استاد مظاهری تحصیلات خود را در زمینه موسیقی گذرانده اند و با بیش از 18 سال سابقه تدریس ساز های زهی ، از بهترین های تدریس سازهای زهی ایرانی به حساب می آیند.استاد مظاهری از شاگردان آقای ظریف بوده واز بهترین شاگردان ایشان محسوب می شوند. استاد شاکری از دیگر اساتید آموزشگاه موسیقی تاج بخش برای تدریس ساز تار و سه تار به هنرجویان هستند. ساز تخصصی ایشان تار و سه تار است و تحصیلات خود را در زمینه موسیقی ایرانی،آموزش موسیقی به کودکان و گرافیک دنبال نموده اند.

آموزش پرکاشن تخصصی - ساز دف یکی از ساز های کوبه ای در موسیقی ایرانی است که از مبتدی تا حرفه ای در آموزشگاه موسیقی تاج بخش تدریس می شود.ساختار ظاهری دف شامل کمانه,پوستی,قسمت شستی,حلقه ها و گل میخ می شود.تمامی قسمت های مربوط به ساز دف در انواع مختلفی ساخته شده اند.ساز دف از ساز های کوبه ای با قدمت ایرانی است و همانطور که در تاریخ عرفان و تصوف آمده است ازارکان اصلی مجالس عیش و طرب و محافل اهل ذوق و عرفان و مجالس سماع بوده که قوالان هم با خواندن سرود و ترانه آن را به کار می‌بردند.ساز دف شبیه به ساز دایره است اما از آن بزرگتر بوده دارای صدایی بم تر است. استاد حدادی مدرس ساز دف در آموزشگاه موسیقی تاج بخش هستند.استاد حدادی از شاگردان استاد کامکار بوده و سال ها سابقه نوازندگی تخصصی دف را در رزومه حرفه ای خود دارند.ایشان درکنسرت های بسیاری که در ایران و سایر کشور ها برگزار می شود ،همراه با گروه های مختلف در زمینه نوازندگی دف همکاری داشته اند.

آموزش پرکاشن تخصصی - سه تار از جمله سازهای اصیل ایرانی است که در محدوده جغرافیایی غرب آسیا رواج داشته است.ساز سه تار در گروه سازهای ایرانی در آموزشگاه موسیقی تاج بخش تدریس می شود. برخی از جمله عده‌ای از عرفا به ساز سه تار «اوتار» نیز می‌گویند. سه تار را از خانواده تنبور دانسته اند و امروزه در مقایسه به تار نزدیکتر است و معمولا نوازندگان تار با ساز سه تار نیز آشنایی دارند. سه‌تار در حالت نشسته به صورت افقی روی ران پا قرار می گیرد به نحوی که دسته آن در طرف چپ و کاسه آن در طرف راست نوازنده است. نوازنده سر انگشتان دست چپ را روی پرده های(دستان) دسته حرکت می دهد و با ناخن سبابه دست راست بر آن زخمه می زند. سه تار را به علت سبکی وزن ایستاده هم می نوازند. استاد مظاهری مدرس ساز سه تار در آموزشگاه موسیقی تاج بخش هستند.استاد مظاهری تحصیلات خود را در زمینه موسیقی گذرانده اند و با بیش از 18 سال سابقه تدریس ساز های زهی از بهترین های تدریس سازهای زهی ایرانی به حساب می آیند.استاد مظاهری از شاگردان آقای ظریف بوده واز بهترین شاگردان ایشان محسوب می شوند. استاد شاکری از دیگر اساتید آموزشگاه موسیقی تاج بخش برای تدریس ساز تار و سه تار به هنرجویان هستند. ساز تخصصی ایشان تار و سه تار است و تحصیلات خود را در زمینه موسیقی ایرانی،آموزش موسیقی به کودکان و گرافیک دنبال نموده اند.

آموزش پرکاشن تخصصی - کَمانچه یکی از سازهای اصیل ایرانی است که در آموزشگاه موسیقی تاج بخش در گروه آموزش ساز های ایرانی توسط اساتید متبحر و مجرب حوزه موسیقی تدریس می شود. این ساز علاوه بر شکم، دسته و سر، در انتهای پایینی ساز، پایه‌ای دارد که روی زمین یا زانوی نوازنده قرار می‌گیرد. شیوه نواختن این ساز به این صورت است که نوازنده در حالت نشسته پایهٔ کمانچه را روی زمین یا صندلی یا زانو قرار می‌دهد و به وسیله کمانه آن را می‌نوازد. ساز در موقع اجرا کمی حول محور خود می‌چرخد و همین عمل تماس کمانه با سیم‌ها را آسان‌تر می‌کند. نوازنده ساز را به‌طور قائم در دست چپ می‌گیرد و انگشتان همان دست را روی دسته بر روی سیم‌ها می‌لغزاند و کمانه را با دست راست به روی سیم‌ها می‌کشد.برای آشنایی بیشتر با ساز کمانچه می توانید نمونه هایی از کمانچه نوازی های استاد کیهان کلهر را بشنوید و از صدای روحانی و آسمانی آن لذت ببرید.

آموزش پرکاشن تخصصی - ساز تنبور یکی دیگر از ساز های ایرانی است که در بخش آموزشی سازهای ایرانی در آموزشگاه موسیقی تاج بخش به هنرجویان علاقه مند به موسیقی ایرانی و سنتی تدریس می شود. تنبور یکی از قدیمی‌ترین سازهای ایران است که جنبهٔ عرفانی و مقامی دارد. تنبوردسته‌ای بلند و کاسه‌ای گلابی شکل دارد و معمولاً از چوب توت ساخته می‌شود. کاسه آن به دو صورت یک تکه (کاسه‌ای) که از قدیم مرسوم بوده و چند تکه‌ای (ترکه‌ای یا چمنی) است که به تقلید از کاسه سه تار در دهه‌های اخیر ساخته شده‌است. طول این ساز در بین ۷۰ تا ۸۰ سانتیمتر و دارای سه سیم است، یکی واخوان و دو سیم اصلی. استاد مظاهری مدرس ساز تنبور در آموزشگاه موسیقی تاج بخش هستند.استاد مظاهری تحصیلات خود را در زمینه موسیقی گذرانده اند و با بیش از 18 سال سابقه تدریس ساز های زهی از بهترین های تدریس سازهای زهی ایرانی به حساب می آیند.استاد مظاهری از شاگردان آقای ظریف بوده واز بهترین شاگردان ایشان محسوب می شوند.

مطالب و مقالات آموزش پرکاشن تخصصی

آموزش کلیه ساز های کلاسیک غربی و کلاسیک اعم از ارگ ، پیانو ، پرکاشن ، ساکسیفون ، آکوردئون ، کاخن ،تومبا و... و کلیه سازهای ایرانی اعم از تار ، تنبک ، سنتور ، سه تار ، کمانچه ، دایره و ...

آموزش پرکاشن تخصصی - تامبوریم کوچکترین عضو خانواده ی فریم درام ها می باشد با تباری از آمریکای لاتین. تامبوریم ساز کوچکی است که معمولا تنها 15 سانتیمتر قطر دارد. تامبوریم که نباید با تامبورین اشتباه گرفته شود، گونه ای دیگر از موسیقی سامبا به شمار می آید و مانند تامبورین جزء سازهای کوبه ای طوق دار است جز اینکه این ساز حلقه های فلزی ندارد و به وسیله استیک با یک دست (معمولا دست راست) نواخته می شود. گروه متوسط سامبا می تواند 70 نوازنده تامبوریم داشته باشد. این ساز کوبه ای که دارای صدایی زیر است در برابر ریتم اصلی سوردو، نت های آکسان دار را می نوازد. تامبوریم یک فریم درام کوچک برزیلی است که الهام گرفته از سازهای پرتغالی و افریقایی می باشد. قاب ساز 6 اینچ است و ممکن است از فلز، پلاستیکی یا چوب ساخته شده باشد. سر آن به طور معمول از نایلون ساخته شده است و بسیار محکم تنظیم شده است تا اطمینان حاصل شود که ضربات باعث جدا شدن آن نمی شود. تامبوریم در بسیاری از ژانرهای موسیقی برزیل مورد استفاده قرار می گیرد که اغلب با سامبا و پاگود ارتباط دارد. همچنین در Bosa nova، Chorinho و ریتم های فولکلور شمال شرقی برزیل مانند Cucumbi نیز استفاده می شود. در کارناوال های برزیلی وظیفه ی اصلی تولید صدای زیر و تاثیرگذار بر عهده تامبوریم است که در کنار سایر سازها و ادوات موسیقی برزیلی مانند طبل های سوردو، رپانکی، آگوگو و… ایفای نقش می کند. این ساز به عنوان ساز تکنواز مورد استفاده قرار نمی گیرد و دامنه ی صوتی محدودی دارد.

آموزش پرکاشن تخصصی - • کانجیرا این ساز از خانواده سازهای کوبه ای و در واقع نوعی دایره زنگی می باشدکه اصالتا متعلق به جنوب هندوستان است. کانجیرا در درجه اول به عنوان ساز جانبی در موسیقی کارناتیک به کار می رود که نوعی موسیقی کلاسیک هندی می باشد. قدمت استفاده از این ساز به سال 1880 باز می گردد و از سال 1930 به موسیقی کلاسیک اضافه شده است. نمونه های اولیه ی آن دارای قدمت تاریخی است و فقط در موسیقی مذهبی جنوب هند مورد استفاده قرار می گرفته است. همانند تمبورین غربی این ساز نیز از یک حاشیه دایره ای تشکیل شده است که جنس آن از چوب درخت جک فروت می باشد با عرض 9-7 اینچ و ضخامت 4-2 اینچ. یک طرف آن به وسیله طلقی از جنس پوست بزمچه بنگالی پوشانده شده است و طرف دیگر آن باز می باشد. در اطراف آن هم تکه های فلزی یا سکه مانند آویزان است که صدای زنگدار خاصی را تولید می کند. برای نواختن این ساز از انگشتان دست راست استفاده می شود و با انگشتان دست چپ هم می توان با تن صدای تولیدی بازی کرد. این ساز از نظر نوازندگی نیاز به تمرین زیاد و تسلط بر انگشتان دست راست دارد و در ایران همچنان شناخت زیادی نسبت به آن وجود ندارد. از نوازندگان چیره دست این ساز می توان به سیلوا گانش اشاره کرد.

آموزش پرکاشن تخصصی - فریم درام ها و یا به اصطلاح، کوبه ای های قابی شکل دسته ای از خانواده ی ممبرونوفن یا پوست صداهای یک طرفه می باشند که اغلب ظاهر ساده ای دارند و اکثرا از جمله ی سازهای باستانی هستند. از این دسته می توان به سازهای دایره (سازی ایرانی-آذری)، بندیر مربوط به کشور ترکیه، تار مربوط به شمال آفریقا، بودران مربوط به کشور ایرلند و پنداریک (سازی ابداعی) اشاره کرد که در ادامه معرفی سایر هم خانواده های دف صورت می گیرد. دایره فریم درامی با قدمت چندین هزار ساله مربوط به فلات ایران است. دایره یک از سازهای کوبه ای طوق دار است. این ساز که هم خانواده دف است، در بسیاری از مناطق ایران و کشورهای همسایه مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت این دو در آن است که دف معمولا دارای زنجیرهای کوچکی است که به دیواره چوبین آن نصب شده ولی دایره حلقه های تک دارد. همچنین دایره از دف کوچکتر است. این خصوصیات صدای این دو را متفاوت می کند. دایره غیر از ایران در کشورهایی همچون افغانستان، آذربایجان، ازبکستان، تاجیکستان و نواحی اویغورنشین چین رواج دارد. دایره که سازی همراهی کننده محسوب می شود، در چند دهه اخیر پیشرفت خوبی داشته است و یکی از قویترین نوازندگان آن، لطیف طهماسبی زاده است که گرچه در بین ایرانی های غیرآذری شناخته شده نیست، از تکنوازان بسیار دایره است. کمه ی دایره از چوب است و پوست آن معمولا از بز یا ماهی. گرچه امروزه روی آن طلق های مصنوعی نیز کشیده می شود. در موسیقی آذربایجان، خوانندگان عموما دایره را در حین اجرا کنار صورت خود نگه می دارند تا بازگشت صدای خود را بشنوند. اما این ساز در نقش تکنواز می تواند بسیار قوی ظاهر شود و قبل از ورود دف به موسیقی سنتی ایران، دایره در کنار تنبک نقش ریتمیک مهمی داشت که در دست بزرگانی همچون زنده یاد استاد محمود فرنام دیده می شود و از اساتید حال حاضر می توان به استاد وحید اسدالهی اشاره نمود.

آموزش پرکاشن تخصصی - داربوکا یا تمپو سازی است از دسته ی کوبه ای های پوست صدا و جامی شکل که بدنه ی آن در دو نوع فلزی و سفالی ساخته می شود . داربوکا های فلزی ازجنس آلومینویم ، مس ، چدن وغیره ساخته می شوند که عموما دارای پوست مصنوعی می باشند و برای داربوکا های سفالی اکثرا از پوست طبیعی استفاده می شود. داربوکا اصالتا مربوط به کشور های خاورمیانه است که در این میان تفاوت هایی ما بینفرهنگ های عربی ، ترکی و ایرانی دیده می شود. این ساز در موسیقی عربی طبله یا دربوکه خوانده می شود که نقشی بسیار کلیدی ایفا می کند. و بخش جدا ناشدنی از موسیقی بزمی اعراب است که عموما با رقص همراه می باشد. در موسیقی ترک نیز این ساز دارای اهمیت بالایی است و با نام هایی همچون داربوکا و دمبک شناخته میشود.تکنیک نوازندگی ترک ها مشخصه های خاص خود را داراست که از جمله ی آن می توان به تکنیک های پیچیده ی انگشتان دست اشاره کرد که این ساز را به یکی از کامل ترین کوبه ای های معاصر تبدیل کرده است. در فرهنگ ایرانی داربوکا که عموما با نام تمپو شناخته می شود ، سازی محبوب بوده و در انواع سبک های موسیقی ایرانی دیده می شود . این ساز در موسیقی سنتی ، تلفیقی و پاپ ایرانی مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین در موسیقی بومی جنوب ایران نقشی اساسی دارد که هم بصورت مستقل و هم در ترکیب با ساز های کوبه ای دیگر مانند ضرب استفاده می شود.علاوه بر این ها داربوکا سازی چند فرهنگی می باشد که امروزه از آفریقا تا هند و حتی در موسیقی مدرن غربی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله نوازندگان برجسته ی اینساز می توان از استاد حمدی آکاتای نام برد.

آموزش پرکاشن تخصصی - گیتار برقی یا همان گیتار الکتریک نوعی از گیتار است که نیاز به یک آمپلی فایر یا تقویت کننده صدا برای تغییر یا تقویت صدا دارد. این گیتار به طور خاص از مشخصه های سبک راک و متال است اما در سبک های مختلف قابل استفاده است. ویژگی های خاص گیتار الکتریک آن را به تبدیل به یکی از محبوب ترین سازهای قرن اخیر کرده است. از تفاوت های گیتار برقی با گیتار آکوستیک که در درجه اول نظر افرادد را به خود جلب میکند ظاهر آن است. گیتار الکتریک دارای بدنه ای باریک است که از فلز یا پلاستیک ساخته شده حال آن که گیتار آکوستیک از چوب ساخته شده و توخالی است. گیتار آکوستیک توسط رزونانس تولید صدا میکند درحالی که گیتار برقی صدا دهی متفاوتی دارد که در ادامه خواهیم گفت. تفاوت دیگر جنس سیم های آن است که گیتار آکوسیتیک از جنس پلاستیک یا فلز است اما گیتار الکتریک باید از جنس فلز باشد. این امر به آن دلیل است که گیتار برقی برای تولید صدا از پدیده های الکتریکی و الکترومغناطیسی بهره میبرد. با این تفاوت ها هردوی آن ها دارای فرتوت هستند و از ۶ سیم ساخته شده اند که با سرکوک تنظیم شده است نحوه صدا دهی در گیتار برقی را در ادامه شرح خواهیم داد. در گیتار الکتریک صدا به کمک پیک آپ های مغناطیسی تولید و به کمک پیچ های تنظیم، کنترل می شوند. زمانی که گیتار برقی به آمپلی فایر و یا برد الکترونیکی دیگری متصل نباشد با ارتعاش سیم ها، تقریبا صدای قابل شنیدن به گوش نمی رسد، چرا که بدون اتصال به یک برد الکتریکی و بدون بدنه توخالی، عاملی برای تشدید ارتعاشات سیم ها وجود ندارد.