66433301 (021)

09126433301

تدریس خصوصی آواز

تدریس خصوصی آواز تدریس خصوصی آواز در آموزشگاه موسیقی تاج بخش در سبک های مختلف سنتی و پاپ وجود دارد.

تدریس خصوصی آواز-تدریس آواز-آواز سنتی-آواز پاپ

خدمات تدریس خصوصی آواز تاج بخش

آموزشگاه موسیقی تاج بخش با فعالیت تخصصی در حوزه آموزش حرفه ای موسیقی,هنرجویان زیادی را در این سال ها هنر آموخته است.تمامی ساز ها که شامل ساز های ایرانی و ساز های غربی یا کلاسیک می شوند در آموزشگاه موسیقی تاج بخش توسط اساتید برجسته حوزه موسیقی به صورت آکادمیک تدریس می شود.سازهای ایرانی و سازهای غربی یا کلاسیک که در انواع ساز های کوبه ای,ساز های بادی,ساز های زهی و ساز های کلاویه ای(کلید دار) هستند بنابر انتخاب و استعداد هنرجو در آموزشگاه موسیقی تاج بخش انتخاب می شود.

تدریس خصوصی آواز - تار در گستره سازهای ایرانی زهی قرار می گیرد که در آموزشگاه موسیقی تاج بخش در گروه آموزش سازهای ایرانی به هنرجویان علاقه مند تدریس می شود.در ساخت ساز تار از چوب، پوست، استخوان، زه ( روده تابیده چهارپایان) و فلزاستفاده می شود و طول کلی آن حدود ۹۵ سانتی متر است. در گذشته تار ایرانی پنج سیم (یا پنج تار) داشت. غلامحسین درویش یا درویش خان سیم ششمی به آن افزود که همچنان به کار می‌رود. از بهترین نوازنده های تار در عصر امروز ما استاد حسین علیزاده هستند. استاد مظاهری مدرس ساز تار در آموزشگاه موسیقی تاج بخش هستند.استاد مظاهری تحصیلات خود را در زمینه موسیقی گذرانده اند و با بیش از 18 سال سابقه تدریس ساز های زهی ، از بهترین های تدریس سازهای زهی ایرانی به حساب می آیند.استاد مظاهری از شاگردان آقای ظریف بوده واز بهترین شاگردان ایشان محسوب می شوند. استاد شاکری از دیگر اساتید آموزشگاه موسیقی تاج بخش برای تدریس ساز تار و سه تار به هنرجویان هستند. ساز تخصصی ایشان تار و سه تار است و تحصیلات خود را در زمینه موسیقی ایرانی،آموزش موسیقی به کودکان و گرافیک دنبال نموده اند.

تدریس خصوصی آواز - ساز دف یکی از ساز های کوبه ای در موسیقی ایرانی است که از مبتدی تا حرفه ای در آموزشگاه موسیقی تاج بخش تدریس می شود.ساختار ظاهری دف شامل کمانه,پوستی,قسمت شستی,حلقه ها و گل میخ می شود.تمامی قسمت های مربوط به ساز دف در انواع مختلفی ساخته شده اند.ساز دف از ساز های کوبه ای با قدمت ایرانی است و همانطور که در تاریخ عرفان و تصوف آمده است ازارکان اصلی مجالس عیش و طرب و محافل اهل ذوق و عرفان و مجالس سماع بوده که قوالان هم با خواندن سرود و ترانه آن را به کار می‌بردند.ساز دف شبیه به ساز دایره است اما از آن بزرگتر بوده دارای صدایی بم تر است. استاد حدادی مدرس ساز دف در آموزشگاه موسیقی تاج بخش هستند.استاد حدادی از شاگردان استاد کامکار بوده و سال ها سابقه نوازندگی تخصصی دف را در رزومه حرفه ای خود دارند.ایشان درکنسرت های بسیاری که در ایران و سایر کشور ها برگزار می شود ،همراه با گروه های مختلف در زمینه نوازندگی دف همکاری داشته اند.

تدریس خصوصی آواز - سه تار از جمله سازهای اصیل ایرانی است که در محدوده جغرافیایی غرب آسیا رواج داشته است.ساز سه تار در گروه سازهای ایرانی در آموزشگاه موسیقی تاج بخش تدریس می شود. برخی از جمله عده‌ای از عرفا به ساز سه تار «اوتار» نیز می‌گویند. سه تار را از خانواده تنبور دانسته اند و امروزه در مقایسه به تار نزدیکتر است و معمولا نوازندگان تار با ساز سه تار نیز آشنایی دارند. سه‌تار در حالت نشسته به صورت افقی روی ران پا قرار می گیرد به نحوی که دسته آن در طرف چپ و کاسه آن در طرف راست نوازنده است. نوازنده سر انگشتان دست چپ را روی پرده های(دستان) دسته حرکت می دهد و با ناخن سبابه دست راست بر آن زخمه می زند. سه تار را به علت سبکی وزن ایستاده هم می نوازند. استاد مظاهری مدرس ساز سه تار در آموزشگاه موسیقی تاج بخش هستند.استاد مظاهری تحصیلات خود را در زمینه موسیقی گذرانده اند و با بیش از 18 سال سابقه تدریس ساز های زهی از بهترین های تدریس سازهای زهی ایرانی به حساب می آیند.استاد مظاهری از شاگردان آقای ظریف بوده واز بهترین شاگردان ایشان محسوب می شوند. استاد شاکری از دیگر اساتید آموزشگاه موسیقی تاج بخش برای تدریس ساز تار و سه تار به هنرجویان هستند. ساز تخصصی ایشان تار و سه تار است و تحصیلات خود را در زمینه موسیقی ایرانی،آموزش موسیقی به کودکان و گرافیک دنبال نموده اند.

تدریس خصوصی آواز - ساز تنبور یکی دیگر از ساز های ایرانی است که در بخش آموزشی سازهای ایرانی در آموزشگاه موسیقی تاج بخش به هنرجویان علاقه مند به موسیقی ایرانی و سنتی تدریس می شود. تنبور یکی از قدیمی‌ترین سازهای ایران است که جنبهٔ عرفانی و مقامی دارد. تنبوردسته‌ای بلند و کاسه‌ای گلابی شکل دارد و معمولاً از چوب توت ساخته می‌شود. کاسه آن به دو صورت یک تکه (کاسه‌ای) که از قدیم مرسوم بوده و چند تکه‌ای (ترکه‌ای یا چمنی) است که به تقلید از کاسه سه تار در دهه‌های اخیر ساخته شده‌است. طول این ساز در بین ۷۰ تا ۸۰ سانتیمتر و دارای سه سیم است، یکی واخوان و دو سیم اصلی. استاد مظاهری مدرس ساز تنبور در آموزشگاه موسیقی تاج بخش هستند.استاد مظاهری تحصیلات خود را در زمینه موسیقی گذرانده اند و با بیش از 18 سال سابقه تدریس ساز های زهی از بهترین های تدریس سازهای زهی ایرانی به حساب می آیند.استاد مظاهری از شاگردان آقای ظریف بوده واز بهترین شاگردان ایشان محسوب می شوند.

مطالب و مقالات تدریس خصوصی آواز

آموزش کلیه ساز های کلاسیک غربی و کلاسیک اعم از ارگ ، پیانو ، پرکاشن ، ساکسیفون ، آکوردئون ، کاخن ،تومبا و... و کلیه سازهای ایرانی اعم از تار ، تنبک ، سنتور ، سه تار ، کمانچه ، دایره و ...

تدریس خصوصی آواز - سن آموزش موسیقی کودک به روش ارف کودکان از چه زمانی آغاز می شود؟ موسیقی و آموزش آن به کودکان باعث تقویت و هماهنگی اندام‌ها با مغز و تقویت هوش کودکان می شود. به همین دلیل است که امروزه بسیاری از والدین علاقه مند به حضور کودکشان در دوره های آموزش موسیقی در آموزشگاه موسیقی هستند. مهم ترین دوره هایی که در آن کودکان موسیقی را در سطح مبانی می آموزند، آموزش ارف کودکان یا ارف کودک است. سوالی که اغلب خانواده های کودکان از ما میپرسند این است که مناسب ترین سن برای آموزش موسیقی کودک به روش ارف کودک چه زمانی است؟ 1- اگر از زیر 8 سال می‌خواهید موسیقی را وارد زندگی فرزند خود بکنید، فلوت ریکوردر بهترین انتخاب است. تجربه نشان داده است از برای زمانی که حرکت انگشتان کودک به اختیار خودش درمی‌آید می‌تواند فلوت یاد بگیرد. 2- برای آموزش پیانو زمانی مناسب است که کودک در حالت ایستاده می‌تواند به کلاویه‌دارها تسلط داشته باشد. 3-سازهای زهی را معمولاً زودتر از شش سالگی نباید شروع کرد و زمان شروع نیز باید با سازهایی در ابعاد کوچک‌تر مثل یک هشتم یا یک چهارم آموزش را آغاز کرد. 4- در مورد سازهای بادی بایستی تمام دندان‌های کودک درآمده باشد و کودک بتواند تسلط کافی برای دمیدن در ساز داشته باشد. همچنین چون این سازها کمتر در ابعاد کوچک‌تر موجود هستند باید توجه کرد که آیا وضعیت فیزیکی کودک توانایی اجرای ساز را دارد یا خیر. 5-سازهای مضرابی مانند سه‌تار، گیتار و ... که در ابعاد کوچک‌تر هم وجود دارند برای کودکان زیر 8 سال توصیه نمی‌شوند. 6- نکته بسیار مهم آنکه فراگیری مهارت‌های آوازی برای کودکان و نوجوانان به‌صورت جدی برای سنین پایین 15 سال توصیه نمی‌شود. اما کلاس‌های آوازخوانی دست جمعی از سن سه سالگی باعث رشد علاقه آن‌ها به موسیقی خواهد شد. 7- برای دریافت نتیجه بهتر، کودک خود را در کلاس‌های عمومی ارف کودک در آموزشگاه موسیقی ثبت‌نام کنید. 8- می‌توانید ابتدا از ارف کودک برای یادگیری ریتم و موسیقی در کودکان کوچک‌تر استفاده کنید. دوره های آموزش موسیقی کودک یا ارف کودکان زیر نظر بهترین اساتید خانم و آقا در آموزشگاه موسیقی تاج بخش برگزار می شود. برای اطلاع از دوره های آموزش موسیقی در آموزشگاه موسیقی تاج بخش با تلفن های تماس ما در ارتباط باشید.

تدریس خصوصی آواز - مهم ترین دوره های آموزش ساز که در آموزشگاه موسیقی تاج بخش به صورت مستمر در تمامی ترم ها و دوره های آموزشی برگزار می شود، دوره های آموزش دف در دپارتمان تخصصی آموزشگاه دف تاج بخش است. دوره های آموزش دف تاج بخش به سرپرستی استاد نیما حدادی، مدرس برجسته سازهای کوبه ای در شهر تهران برگزار می شود. دوره های آموزش دف آموزشگاه موسیقی تاج بخش با تدریس استاد نیما حدادی، در دوره های آموزش دف مقدماتی، آموزش دف نیمه حرفه ای و آموزش دف پیشرفته برگزار می شود. بهترین و مهم ترین مزیتی که می توانیم از دوره های آموزش دف تاج بخش به آن اشاره کنیم، وجود نداشتن محدودیت سنی برای این دوره های آموزش دف است. مهارت استاد حدادی در آموزش دف این فاکتور مهم در دوره های آموزش دف را برای آموزشگاه موسیقی تاج بخش به ارمغان آورده است. برای آشنایی بیشتر با سایر دوره های آموزشی آموزشگاه موسیقی تاج بخش، با پل های ارتباطی ما از طریق تلفن های تماس، وبسایت، تلگرام، اینستاگرام و واتس آپ در ارتباط باشید.

تدریس خصوصی آواز - تامبوریم کوچکترین عضو خانواده ی فریم درام ها می باشد با تباری از آمریکای لاتین. تامبوریم ساز کوچکی است که معمولا تنها 15 سانتیمتر قطر دارد. تامبوریم که نباید با تامبورین اشتباه گرفته شود، گونه ای دیگر از موسیقی سامبا به شمار می آید و مانند تامبورین جزء سازهای کوبه ای طوق دار است جز اینکه این ساز حلقه های فلزی ندارد و به وسیله استیک با یک دست (معمولا دست راست) نواخته می شود. گروه متوسط سامبا می تواند 70 نوازنده تامبوریم داشته باشد. این ساز کوبه ای که دارای صدایی زیر است در برابر ریتم اصلی سوردو، نت های آکسان دار را می نوازد. تامبوریم یک فریم درام کوچک برزیلی است که الهام گرفته از سازهای پرتغالی و افریقایی می باشد. قاب ساز 6 اینچ است و ممکن است از فلز، پلاستیکی یا چوب ساخته شده باشد. سر آن به طور معمول از نایلون ساخته شده است و بسیار محکم تنظیم شده است تا اطمینان حاصل شود که ضربات باعث جدا شدن آن نمی شود. تامبوریم در بسیاری از ژانرهای موسیقی برزیل مورد استفاده قرار می گیرد که اغلب با سامبا و پاگود ارتباط دارد. همچنین در Bosa nova، Chorinho و ریتم های فولکلور شمال شرقی برزیل مانند Cucumbi نیز استفاده می شود. در کارناوال های برزیلی وظیفه ی اصلی تولید صدای زیر و تاثیرگذار بر عهده تامبوریم است که در کنار سایر سازها و ادوات موسیقی برزیلی مانند طبل های سوردو، رپانکی، آگوگو و… ایفای نقش می کند. این ساز به عنوان ساز تکنواز مورد استفاده قرار نمی گیرد و دامنه ی صوتی محدودی دارد.

تدریس خصوصی آواز - • کانجیرا این ساز از خانواده سازهای کوبه ای و در واقع نوعی دایره زنگی می باشدکه اصالتا متعلق به جنوب هندوستان است. کانجیرا در درجه اول به عنوان ساز جانبی در موسیقی کارناتیک به کار می رود که نوعی موسیقی کلاسیک هندی می باشد. قدمت استفاده از این ساز به سال 1880 باز می گردد و از سال 1930 به موسیقی کلاسیک اضافه شده است. نمونه های اولیه ی آن دارای قدمت تاریخی است و فقط در موسیقی مذهبی جنوب هند مورد استفاده قرار می گرفته است. همانند تمبورین غربی این ساز نیز از یک حاشیه دایره ای تشکیل شده است که جنس آن از چوب درخت جک فروت می باشد با عرض 9-7 اینچ و ضخامت 4-2 اینچ. یک طرف آن به وسیله طلقی از جنس پوست بزمچه بنگالی پوشانده شده است و طرف دیگر آن باز می باشد. در اطراف آن هم تکه های فلزی یا سکه مانند آویزان است که صدای زنگدار خاصی را تولید می کند. برای نواختن این ساز از انگشتان دست راست استفاده می شود و با انگشتان دست چپ هم می توان با تن صدای تولیدی بازی کرد. این ساز از نظر نوازندگی نیاز به تمرین زیاد و تسلط بر انگشتان دست راست دارد و در ایران همچنان شناخت زیادی نسبت به آن وجود ندارد. از نوازندگان چیره دست این ساز می توان به سیلوا گانش اشاره کرد.

تدریس خصوصی آواز - فریم درام ها و یا به اصطلاح، کوبه ای های قابی شکل دسته ای از خانواده ی ممبرونوفن یا پوست صداهای یک طرفه می باشند که اغلب ظاهر ساده ای دارند و اکثرا از جمله ی سازهای باستانی هستند. از این دسته می توان به سازهای دایره (سازی ایرانی-آذری)، بندیر مربوط به کشور ترکیه، تار مربوط به شمال آفریقا، بودران مربوط به کشور ایرلند و پنداریک (سازی ابداعی) اشاره کرد که در ادامه معرفی سایر هم خانواده های دف صورت می گیرد. دایره فریم درامی با قدمت چندین هزار ساله مربوط به فلات ایران است. دایره یک از سازهای کوبه ای طوق دار است. این ساز که هم خانواده دف است، در بسیاری از مناطق ایران و کشورهای همسایه مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت این دو در آن است که دف معمولا دارای زنجیرهای کوچکی است که به دیواره چوبین آن نصب شده ولی دایره حلقه های تک دارد. همچنین دایره از دف کوچکتر است. این خصوصیات صدای این دو را متفاوت می کند. دایره غیر از ایران در کشورهایی همچون افغانستان، آذربایجان، ازبکستان، تاجیکستان و نواحی اویغورنشین چین رواج دارد. دایره که سازی همراهی کننده محسوب می شود، در چند دهه اخیر پیشرفت خوبی داشته است و یکی از قویترین نوازندگان آن، لطیف طهماسبی زاده است که گرچه در بین ایرانی های غیرآذری شناخته شده نیست، از تکنوازان بسیار دایره است. کمه ی دایره از چوب است و پوست آن معمولا از بز یا ماهی. گرچه امروزه روی آن طلق های مصنوعی نیز کشیده می شود. در موسیقی آذربایجان، خوانندگان عموما دایره را در حین اجرا کنار صورت خود نگه می دارند تا بازگشت صدای خود را بشنوند. اما این ساز در نقش تکنواز می تواند بسیار قوی ظاهر شود و قبل از ورود دف به موسیقی سنتی ایران، دایره در کنار تنبک نقش ریتمیک مهمی داشت که در دست بزرگانی همچون زنده یاد استاد محمود فرنام دیده می شود و از اساتید حال حاضر می توان به استاد وحید اسدالهی اشاره نمود.